ASAL USUL CIJALU
B
|
aheula di dieu teh aya kebo bodas ceuk aki-aki nu
namina Adnan. Kebo bodas eta teh anu gaduhna nyaeta Ibu Bani sareng H.Syafi’ I,
ayana kebo bodas eta teh di solokan pataneuhan disebut pataneuhan ku sabab
tempat eta nyaeta tempat keur warga ngala taneuh bahan cowet.
Sembah patinggi nyaeta jalmi
anu ngagaduhan tempat pataneuhan. Asalna mah sembah patinggi melak taneuh ngan
sakeupeul bodas, hideung jeung koneng taneuh eta asalna ti cirebon. Sembah patinggi
ngalakukeun eta keur bekel anak incu dugi ka ayeuna. Ceuk carita mah baheula
teh di daerah abdi di jaga ku sembah-sembah ata 3 sembah anu ngajaga daerah ieu
nyaeta di kidul dijaga ku sembah gambir, di wetan dijaga ku sembah baros, di
kaler dijaga ku sembah patinggi.
Aya oge kebon remet anu
tempatna di jati. Jati kalebet ka daerah abdi sabab baheula dipake ulin kebo
bodas dugi ka ayeuna masih keneh dipake ulin ku kebo bodas eta tapi urang moal
tiasa ningali kebona lantaran ngan jalmi tertentu anu tiasa ningalina. Di kebon
remet oge aya sumur Bandung anu sok dipake ku kebo bodas eta oge teu tiasa
ditingali ku jalma biasa.
Sembah patinggi anu
ngarawatna nyaeta urang cibunian, lantaran urang cibuniananu ngarawat sembah
patinggi jadi kakayaanna ku urang cibunian. Sedengkeun daerah abdi ngan menang
taneuh keur cowet.
Sembah gambir asalna ti
karangnangka, sembah baros jeung sembah patinggi duka timana asalna, anu
ngahuni daerah abdi teh asli urang dieu jeung saling berikatan atawa disebut
keluarga eta sababna disebut Cijalu.
Cijalu nyaeta tempat
ngadamel cowet, duka timana asalna bentuk jeung ngaran cowet masing ngaraba
cijalu tapi pendudukna lain lalaki hungkul.
di tulis ku :
RATNA
TIAR WARDANI
Pepedan Cibanawi
Ngaran
pepedan teh asal kecap tina peped (nyisi). Kacaritakeun jaman baheula mangsa
daerah pakidulan dijajah ku bangsa walansaa anu poskona di daerah Cibanawi.
Hiji waktu anu kuwu bentang salaku pupuhu di eta lembur (Cibanawati) ngabogaan
siasat pikeun ngajebak bangsa walanda anu rek nyerang, manehna ngumpulkeun
kabeh rahayat pikeun gempungan.
Isukna
kuwu bentang nyiptakeun sagara, nyaeta kabeh lembur Cbanawi disulap jadi lautan
cai. Atuh para menir jeung panjajah walanda teh bingung kudu kamana jalan ka
eta lembur. Sawareh aya nu ngojay meuntas eta sagara mapay-mapay pariliang,
sawareh deui meped ka sisi nyaeta ka kuwu bentang
Ahirna
para kolono blas ka hiji tempat nu ngarana Cikadu. Basa para penjajah
lelempangan bari ngabersihan awak langsung we pasukan kuwu bentang nyerang ka
para gerombolan. Derrrrrrr perang….. anu ahirna pasukan kuwu bentang meunang.
Asal
muasal pepedan teh nyaeta nyutat tina hiji kajadian tadi basa sarombolan meped
ka kasir garut. Nya ayeuna eta tenpat nu arah ayeuna Cibanawati teh robah jadi
pepedan + hill.
di tulis ku :
Ivan Vadilah R
Sumber : Ki Sahli
ASAL USUL PANTAI KARAPYAK
Kepala
Desa Bagolo, Rahmat, sabot
dipanggihan ku pihak Koran HR, Senen (13/06/2016) nyaeritakeun yen Karapyak anu
kiwari disematkeun dina Basisir Karapyak mangrupa wasta anu disebatkeun ku
jawara sakti saudagar munding. Rahmat ngungkapkeun, dina jaman kapungkur di
Desa Bagolo aya hiji jalma anu sakti mandraguna sarta seueur mundingna. Nanging
munding eta sok tara mulang ka kandangna sakumaha geus disiapkeun ku nu bogana.
Alatan keuheul jeung
geregetan ka sato piaraan na, ceuk Rahmat, ahirna nu bogana berucap KARAPYAK. Ku
alatan omonganana nepi ka kiwari basisir anu aya di bagolo dingaranan KARAPYAK
sarta karapyak sorangan mangrupa istilah tina kandang munding.
“Carita eta mangrupa caritaan
turun-temurun di Desa Bagolo , ” Ceuk Rahmat teh.
Langkung tebih Rahmat
ngunggelkeun yen di desa na kasebat aya hiji loka atawa keramat anu namina
panembahan kandang munding. Konon lokasi kasebat sering didatangi ku
jalmi-jalmi anu percanten kalawan mistis. Leuwih dina warsih 1975 dugi 1981
panembahan munding sok dimangpaatkeun kanggo pilari nomer jitu kupon undian
SDSB atawa togel.
Kuncen di Desa Bagolo, Misjo
Tarjo, ngungkapkeun, panembahan kandang munding anu aya di Lembur Bagolo Kolot
kasebat mangrupa cikal bakal wasta Basisir Karapyak anu ayeuna robah kaayaan jadi
salah sahiji lokasi wisata di Desa Bagolo.
Nurutkeun Misjo Tarjo, nu boga munding anu
kaluman kasebat sarta ngalaknat cariosanana, dugi ka taun ayeuna kabuktian yen
di Karapyak atawa di Desa Bagolo teu aya salahsahiji jalma anu ngabogaan sato
munding.