Rabu, 20 September 2017

dongeng / sasakala yang ada di wilayah Pangandaran dalam bahasa sunda



ASAL USUL CIJALU

B
aheula di dieu teh aya kebo bodas ceuk aki-aki nu namina Adnan. Kebo bodas eta teh anu gaduhna nyaeta Ibu Bani sareng H.Syafi’ I, ayana kebo bodas eta teh di solokan pataneuhan disebut pataneuhan ku sabab tempat eta nyaeta tempat keur warga ngala taneuh bahan cowet.
Sembah patinggi nyaeta jalmi anu ngagaduhan tempat pataneuhan. Asalna mah sembah patinggi melak taneuh ngan sakeupeul bodas, hideung jeung koneng taneuh eta asalna ti cirebon. Sembah patinggi ngalakukeun eta keur bekel anak incu dugi ka ayeuna. Ceuk carita mah baheula teh di daerah abdi di jaga ku sembah-sembah ata 3 sembah anu ngajaga daerah ieu nyaeta di kidul dijaga ku sembah gambir, di wetan dijaga ku sembah baros, di kaler dijaga ku sembah patinggi.
Aya oge kebon remet anu tempatna di jati. Jati kalebet ka daerah abdi sabab baheula dipake ulin kebo bodas dugi ka ayeuna masih keneh dipake ulin ku kebo bodas eta tapi urang moal tiasa ningali kebona lantaran ngan jalmi tertentu anu tiasa ningalina. Di kebon remet oge aya sumur Bandung anu sok dipake ku kebo bodas eta oge teu tiasa ditingali ku jalma biasa.
Sembah patinggi anu ngarawatna nyaeta urang cibunian, lantaran urang cibuniananu ngarawat sembah patinggi jadi kakayaanna ku urang cibunian. Sedengkeun daerah abdi ngan menang taneuh keur cowet.
Sembah gambir asalna ti karangnangka, sembah baros jeung sembah patinggi duka timana asalna, anu ngahuni daerah abdi teh asli urang dieu jeung saling berikatan atawa disebut keluarga eta sababna disebut Cijalu.
Cijalu nyaeta tempat ngadamel cowet, duka timana asalna bentuk jeung ngaran cowet masing ngaraba cijalu tapi pendudukna lain lalaki hungkul.


di tulis ku : 

RATNA TIAR WARDANI





Pepedan Cibanawi

Ngaran pepedan teh asal kecap tina peped (nyisi). Kacaritakeun jaman baheula mangsa daerah pakidulan dijajah ku bangsa walansaa anu poskona di daerah Cibanawi. Hiji waktu anu kuwu bentang salaku pupuhu di eta lembur (Cibanawati) ngabogaan siasat pikeun ngajebak bangsa walanda anu rek nyerang, manehna ngumpulkeun kabeh rahayat pikeun gempungan.
Isukna kuwu bentang nyiptakeun sagara, nyaeta kabeh lembur Cbanawi disulap jadi lautan cai. Atuh para menir jeung panjajah walanda teh bingung kudu kamana jalan ka eta lembur. Sawareh aya nu ngojay meuntas eta sagara mapay-mapay pariliang, sawareh deui meped ka sisi nyaeta ka kuwu bentang
Ahirna para kolono blas ka hiji tempat nu ngarana Cikadu. Basa para penjajah lelempangan bari ngabersihan awak langsung we pasukan kuwu bentang nyerang ka para gerombolan. Derrrrrrr perang….. anu ahirna pasukan kuwu bentang meunang.
Asal muasal pepedan teh nyaeta nyutat tina hiji kajadian tadi basa sarombolan meped ka kasir garut. Nya ayeuna eta tenpat nu arah ayeuna Cibanawati teh robah jadi pepedan + hill.

di tulis ku : 

Ivan Vadilah R
Sumber       : Ki Sahli



ASAL USUL PANTAI KARAPYAK


Kepala Desa Bagolo, Rahmat, sabot dipanggihan ku pihak Koran HR, Senen (13/06/2016) nyaeritakeun yen Karapyak anu kiwari disematkeun dina Basisir Karapyak mangrupa wasta anu disebatkeun ku jawara sakti saudagar munding. Rahmat ngungkapkeun, dina jaman kapungkur di Desa Bagolo aya hiji jalma anu sakti mandraguna sarta seueur mundingna. Nanging munding eta sok tara mulang ka kandangna sakumaha geus disiapkeun ku nu bogana.
Alatan keuheul jeung geregetan ka sato piaraan na, ceuk Rahmat, ahirna nu bogana berucap KARAPYAK. Ku alatan omonganana nepi ka kiwari basisir anu aya di bagolo dingaranan KARAPYAK sarta karapyak sorangan mangrupa istilah tina kandang munding.
“Carita eta mangrupa caritaan turun-temurun di Desa Bagolo , ” Ceuk Rahmat teh.
Langkung tebih Rahmat ngunggelkeun yen di desa na kasebat aya hiji loka atawa keramat anu namina panembahan kandang munding. Konon lokasi kasebat sering didatangi ku jalmi-jalmi anu percanten kalawan mistis. Leuwih dina warsih 1975 dugi 1981 panembahan munding sok dimangpaatkeun kanggo pilari nomer jitu kupon undian SDSB atawa togel.
Kuncen di Desa Bagolo, Misjo Tarjo, ngungkapkeun, panembahan kandang munding anu aya di Lembur Bagolo Kolot kasebat mangrupa cikal bakal wasta Basisir Karapyak anu ayeuna robah kaayaan jadi salah sahiji lokasi wisata di Desa Bagolo.
Nurutkeun Misjo Tarjo, nu boga munding anu kaluman kasebat sarta ngalaknat cariosanana, dugi ka taun ayeuna kabuktian yen di Karapyak atawa di Desa Bagolo teu aya salahsahiji jalma anu ngabogaan sato munding.



 

MAKALAH PENGARUH PENDIDIKAN DAN LATIHAN DASAR TENAGA KERJA TERHADAP PRODUKTIVITAS SDM

  MAKALAH PENGARUH PENDIDIKAN DAN LATIHAN DASAR TENAGA KERJA TERHADAP PRODUKTIVITAS SDM Disusun untuk memenuhi Tugas Mata kuliah Eko...