Senin, 06 November 2017

kumpulan babad

Naon anu dimaksud Carita Babad?
Carita Babad nyaeta carita anu eusina ngandung unsur sajarah, atawa sajarah anu dibumbuan ku unsur carita.

DAFTAR ISI :
1. BABAD BANDUNG
2. BABAD TASIKMALAYA
3. BABAD CIJULANG
4. BABAD GALUNGGUNG
5. BABAD CIREBON KUNINGAN




BABAD BANDUNG

Sawarehna jalma-jalma kiwari nu sapopoe nyeuseup hawa Kota Bandung, kawasna bae langka anu daek nyawang hese-beleke ngadegkeun jeung ngawangun ieu kota.

Buktina aya keneh, mun teu rek disebut loba oge, anu apilain kana aturan-aturan enggoning ngamumulena.

Padahal memeh aya teh euweuh heula. Memeh jadi kota, leuweung heula. Memeh rame, tiiseun heula. Jeung memeh resik, ramijud heula.
Beunang saha eta teh ?
Karya karuhun-karuhun urang baheula. Hasil gawe jalma-jalma samemeh urang ayeuna.
Aranjeuna banting-tulangna mah. Urang kari senangna.

Kulantaran kitu, kacida teuing pantesna, lamun gawe urang cicing-cicing sila ipis, ngararasakeun kagenahan ladang kesang batur. Mistina urang teh kudu rancage. Nu ruksak diomean nu goreng dialusan, nu geus aya dipiara jeung nu euweuh diayakeun rasakeuneun anak-incu jaga (engke). Kilangbara kitu, atuh ulah ngarurujit atawa ngaruksak.

Tah ku eta sabab eta, nu nulis rek ngajak ka balarea mulangkeun panineungan ka jaman-jaman anu geus kaliwat, supaya nyaho yen kota Bandung nepi ka bisa kieu teh, lain hasil nangkeup tuur. Tapi buahna pangorbanan nu pohara gedena jeung berjuang nu ratusan taun lilana, tur bari henteu babari deuih.

Seueur sepuh nu ngawitan kagungan damel ngabukbak leuweung keur pikotaeun teh, nyaeta R.Indradiredja nu nganggo gelar R.Adipati Wiranatakusumah, Dalem Bandung anu ngasta Kabupaten Bandung ti taun 1794 nepi ka taun 1829

Dina taun 1810 anjeunna nampi piwarang Gubernur jenderal Daendels mindahkeun dayeuh Bandung ti Citeureup (Dayeuhkolot) ka Cikapundung (Bandung Kiwari) sangkan ngadeukeutan Jalan Raya Anyer Panarukan. Ari maksudna Tuan Besar, pikeun ngagampangkeun hubungan antara Puser Daerah.

Puguh bae ieu teh lain enteng-enteng pagawean, lain sanghareupaneun memeh sasarap, kawantu kaayaan patalimarga harita pohara sulitna. Atuh tempat nu rek dipindahan masih keneh leuweung geledegan.

Jaba ti eta adat kepercayaan nu baheula kudu dipageuhan deuih, yen nyumponan caturangga karuhun, nya eta tempat nu hade perenahna, sangkan bisa ngadatangkeun kamahmuran ka nagara.

Kurang leuwih sanggeusna kaluar, surat parentah gubernur Jendral dina tanggal 25 Mei 1811, dayeuh kabupaten teh kakara bisa dipindahkeun ti Citeuruepna. Tapi kitu oge teu bisa sakali jadi, mimitina mah ucla-acle caung-caung heula.

Sanggeus sababaraha kali pipindahan, nya meunang tempat nu merenah cumpon kana caturangga karuhun. Kaayanana bahe ngaler dengdek ngetan cenah mah urut pangguyangan badak putih. Ari perenahna kuloneun Kantor PLN ayeuna nu harita mah masih keneh leuweung gerotan.

Jelema-jelema nu digarawekeunana timimiti ngabukbak leuweung nepi kanyieun Gedong Kabupaten kabeh urang lembur Balubur-Hilir nu keuna ku ku lakom-gawe (herendienst = herdines). Bisa jadi maranehna teh nu kungsi dikerjapaksakeun ku Daendels waktu nyieun jalan gede (Jalan Raya Pos) tea.

Jasa maranehna ku dalem teu dilalaworakeun. Sanggeus kabupaten rengse, eta jelema-jelema teh dimerdekakeun tina herendienst. Tah minangka pangeling-ngelingna ti mimiti harita lembur pamatuhanana (Balubur-Hilir) diganti ngaranna jadi kampung, Merdika (Merdika Lio) tug nepi ka kiwari.

Beres gedong Kabupaten, nya lajeng Kangjeng miwarang ngadamel masjid.
Eta dayeuh kabupaten nu anyar teh dingaranan Bandung.

Bandung hartina Gede. Ayeuna ieu teu kecap geus teu ilahar dipake. Paling-paling sok kadenge dina carita-carita pantun, saperti bale bandung, leuit bandung jeung sajabana.

Saur Pa Akip Prawirasoeganda almarhum kieu : Luluhur urang Sunda nyieun tempat ngaran Bandung teh, lain pedah di dinya (palebah Kantor PLN, ayeuna.) aya sumur gede nu tara saat tapi dipake perlambang oge supaya bisa narik daya ku maksudna eta kecap. Sabab di bangsa urang mah baheula entong boroning sipat barang, najan ngaran naon bae ngabogaan daya gaib. Nu matak dina ngaran oge dipilih anu hade, supaya budakna jadi mulus, salamet hirupna.
Kajaba ti eta kecap Bandung teh tina dina harti kabujanggan, sindir tina bendungan napsu atawa bandung nya eta rakit pangganti meuntas atawa lalayaran.

Jadi Bandung teh ngandung harti malahmandar kakuatan daya gaibb eta ngaran ka hareupna bisa narik daya pangbendung napsu angkaramurka pingeusaneun meuntas kana kasalametan, kamulyaan, kaluhuran Nusa jeung Bangsa. Kitu saur Pa Akip.

Dalem R. Adipati Wiranatakusumah pohara rajinna, nepi ka loba rahayat ti mana-mana, anu bubuara di dayeuh Kabupaten anyar.

Kangjeng Dalem jadina Bupati di kota anyar teu lami, mung 18 taun. Kabujeng mulih ka jati mulang ka asal, dipundut ku Nu Rahayu, dina taun 1928.

Dipendemna di pungkureun Masjid Agung Bandung. Nya sabada pupus anjeunna katelah Dalem Kaum.

Nurutkeun salsilah sajarah, Bupati R. Adipati Wiranatakusumah teh, tarahing Pajajaran, teureuh Prabu Siliwangi, ti putrana nu jenengan Sunan Permana di Puntang.



BABAD TASIKMALAYA

Nurutkeun tina prasasti Geger Hanjuang nu kapanggih di suku gunung Galunggung, poe jadi kota Tasikmalaya teh tanggal 21 Agustus taun 1111 Masehi.

Dina abad ka-8 nepi ka abad 12, di Tasikmalaya teh aya pamarentahan dina wangun kabataraan, pusat pamarentahan nana di Tawang atawa Galunggung. Anu kungsi jadi batara waktos harita teh nyaeta, Sang Batara Sempak Waja, Batara Kuncung Putih, Batara Kawindu, Wastu Hayu, Hyang Ratu Galunggung.

Pamarentahan kabataraan robah jadi karajaan Galunggung. Nu jadi rajana nyaeta Batari Hyang Galunggung, Rakean dermasiksa, Ratu Saunggalah Prabu Ragasuci, Sang Lumahing Taman, Ratu Galung Sakti, Ratu Sembah Golek, Ratu panyongsongan, Sang Lumahing Gunung Raja.

Saterusna, dina abd ka-15 nepi ka abad 16, pamarentahan di Tasikmalaya teh mangrupa bagian tina karajaan pajajaran. Pusat pamarentahan nana di Sukakerta. Rata-rajana nu kungsi marentah di antawisna nyaeta :

• Sri Gading Antek, Dalem
• Sukakerta atawa Dalem
• Barayuda, Lembujaya atawa
• Dalem Santawaon, Entol
• Wiraha, jeung Wirawangsa.

Dina mangsa panjajahan Walanda, kurang leuwih taun 1641, ngadeg pamarentahan Kabupaten Sukapura. Ibu kotana di Leuwiloa. Nu marentah panghelana nya eta Bupati Ki Ngabehi Wirawangsa.

Nu diteruskeun ku J. Manggala, Anggadipa, Subamanggala, Sacapati, Jaya Anggadireja, Jaya Manggala II, Anggadipa II, R.T. Suryalaga, Anggadipa II.

Ibu kota Kabupaten Sukapura kungsi ngalaman pindah ti Leuwiloa ka Empang di Sukaraja, saterusna pindah ka Manonjaya. Dina tanggal 1 Oktober 1901 ibukota kabupaten Sukapura di Manonjaya pindah ka Tasikmalaya.
Sanggeus di Tasikmalaya, ngaran kabupaten Sukapura diganti jadi Kabupaten Tasikmalaya nepi ka ayeuna.
Kiwari kabupaten Tasikmalaya dibagi dua, nyaeta pamarentahan kabupaten Tasikmalaya jeung kota Tasikmalaya. Kabupaten mah dipimpin ku bupati, sedengkeun kota mah dipimpin ku walikota.






BABAD CIJULANG
Kanggo urang Cijulang pituin mah, ngadangu istilah sajarah cijulang tantos emutan teh ngalayang kana “Sajarah Cijulang” anu sok diaos waktos "Ngabukutaun". Nurutkeun Sajarawan Sunda Prof. Dr. Edi S. Ekadjati, naskah “Sajarah Cijulang” kalebet naskah sunda buhun golongan babad, diserat dina Basa Sunda nyampur jeung Basa Jawa, ngango huruf Arab Pegon. Salah sahiji kopi “Sajarah Cijulang” janten koleksi Perpustakaan Nasional nomber SD 206 B nanging ieu mah tos ditranselasi kana aksara laten. Eusina ngajerentekeun silsilah, ti ngawitan Nabi Adam dugi ka pakolotan Cijulang; teras wae ngalalakon Aki Gede jeung Nini Gede. Namina oge naskah buhun, dina “Sajarah Cijulang” antara kanyataan sareng dongeng sigana nyampur janteun hiji. Jang Langas dianggap luluhur Cijulang numutkeun “Sajarah Cijulang” mah, linggih na di Taal, gaduh putra sapuluh, genep anu tumetep di Cijulang yaeta Sabarudin, Karangmawangsa, Sukamawangsa, Parajasinga, Martadimangsa, sareng Ayuwetan.
Ari Aki jeung Nini Gede anu ngalalakon dina “Sajarah Cijulang”, lanceuk pangedena Jang Langas, urang Kedungrandu, ayeuna eta tempat aya keneh, jadi ngaran hiji desa di Kacamatan Patikraja Kabupaten Banyumas. Ari nu jadi cukang lantaran Aki Gede abur-aburan, kusabab kahayang Kenjeng Sinuwun nu jadi panguasa di Banyuwas ngawin anak awewe Aki Gede teu disaluyuan. Inggis ku bendu Sinuwun jeung ngadenge beja rek dirurugan, Aki jeung Nini Gede sabondoroyot dibaturan ku sawidak kuren terus mentas di Jaranmaganti (Cimanganti)  teras linggih di Pakemitan. Hariwang kapanggih ku pasukan Sinuwun, mindah deui Aki Gede teh ka Cikaso terus ka Kolemba, Bojong Cikur, Bubulak Karang Simpang, Binangun, terus ka Nagrog rek neangan tempat pinagaraeun tapi geus eweuh nu suwung, teras balik deui ka Binangun nembong geus aya Gandek Sinuwun nu dipiwarang neangan Aki Gede saparakanca. Teras eta Gandek ku Aki gede dibadamian sangkan ngadehes ka Dalem Sukapura anu kagungan nagara, ari aki gede terus neangan tempat pinagaraeun, mimiti ka tempat nu jadi Lembur Sarakan, Cikadu, Cikawung, Pepedan, Cipanengah, Sipatahunan, Cipakawuk, jeung Gurago anu teras dijadikeun lembur ngalih ti Binangun.
Ngarasa mantep di Gurago, terus Aki Gede nitah anak awewena jeung minantuna ka Sukapura ngadeheus Kanjeng Dalem, nu harita ngarana Dalem Tambela. Harita Cijulang teh asup ka wilayah Sukapura sanes Galuh siga ayeuna,  dina “Sajarah Cijulang” kacarioskeun yen anu janten kapala pamarentahan teh Dalem Tambela di Sukapura, jadi kurang leuwih Aki Gede teh jumeneng dina mangsa Cijulang masih keneh janten bagian ti Sukapura anu ayeuna mah gentos nami janteun Tasikmalaya.
Sapertos dicutat di luhur, Cijulang zaman Aki Gede sanes bawahan Galuh tapi Sukapura anu ngagusti ka Karajaan Mataram, eta teh kulantaran nalika Karajaan Galuh runtuh dina taun 1528 wilayahna mung kantun saalit. Waktos Sunan Amangkurat I janteun Raja Mataram, struktur wedana/bupati dihapus, digentos janten Ajeg, aya 12 Ajeg di wewengkon Mancanagara Kilen, salah sahijinya Sukapura. Taun 1677, wilayah ieu dipasrahkeun ka VOC teras jadi bawahan Bupati Kumpeni di Cirebon, status ieu teu robah waktos VOC bangkrut digentos ku Pamarentahan Hindia Walanda, nembe dina tahun 1864 dialihkeun janteun bagian ti Karesidenan Priangan. 
Waktos Pamarentah Walanda ngayakeun reorganisasi wilayah, dumasar kana Staatsblad 425 tahun 1931, Cijulang masih keneh janten kawadanaan anu lebet ka Kabupaten Sukapura, harita nu janten Wadana, R. Somawirya.


BABAD CIREBON


Babad Cirebon nyaeta karya sastra sejarah anu disusun dina tengah abad ka-19 di Cirebon jeung nyaritakeun kamekaran kasultanan Cirebon ti awal nepi ka mangsa panjajahan Inggris Pulo Jawa, Karerean carita (leuwih ti 50%) nyaritakeun Sunan Gunung Jati salaku nu nyebarkeun agama Islam di Jawa Kulon jeung nu ngadegkeun Kasultanan Cirebon. Disalin sababaraha kali sawatara dina proses nyalin teks teh ngahasilkeun sababaraha versi anu beda-beda masalah dina Priangan diterjemahkeun atawa disadur dina bahasa Sunda sakapeung mah make judul anu beda kayaning sajarah lampah para wali kabeh (Riwayat Perilaku jeung Perbuatan Para Wali).
Naskah-naskahna kiwari aya di perpustakaan Nasional Jakarta Universiteits Blibietheek Laiden (Negeri Belanda), British Musium (London Inggris), Musium Sri Baguda Bandung jeung di unggal inividu jalma di Jawa Kulon. Ulikan kana Babad Cirebon teh geus dilakonan ku J.L.A. Brander jeung RA Kern tapi kawetasan puser ulikanana wungkul kana alih aksara (tina huruf arab kana huruf latin) jeung edisi teks dumasar dua naskah (Br 36 jeung Br.107) nu kiwari disimpen Perpustakaan Nasional Jakarta kalawan panganter ulikan sarta ringkasan eusi dina bahasa Walanda ka rereaan edisina nyaritakeun hal iwal Sunan (tunung) jati kabut, wali songo sacara tradisional mah Babad Cirebon teh ku masyarakat Cirebon dianggap sajarah.










BABAD KUNINGAN JAWA BARAT

Sateuacana taun 1740, Cipanas mangrupakeun Cantilan ti dayeuh  Cigadung. Cipanas anu mangrupakeun Cantilan ti Cigadung ngagaduhan kahayang nyaeta ngatur pamarentahan sorangan. Alesanana elmu-elmu anu dipiboga ku tokoh-tokoh masyarakar di dayeuh Cigadung sarua jeung anu dipiboga di daerah Cantilan. Did ayeuh Cigadung aya acara hajatan, diantarana tokoh eta ngondang ka tokoh-tokoh Cabtilan. Ku sabab datangna telat dahareun anu dihidangkeun kanggo para tamu ti Cantilan robah wujudna janten sadaya aratah deui. Bakakak hayam jago robah jadi hirup deui nepi bisa kongkorongok deui. Komo deui dahareun anu sejena tina sayuran jadi aratah deui.
Masih nuju hajatan di dayeuh Cigadung, tokoh-tokoh ti Cantilan ngahadiran. Ngahadiranana teh mawa lisung kaahengan anu teu masuk akal. Kaahengan eta lisung teh bisa leumpang sorangan diringken ku tokoh-tokoh nu beak ngahadiran hajatan eta lisung teh haluma di aradu nepi ka katingburicak ngaluarkeun seuneu. Atuh dupasamoan teh mani ribut ting koceak sarieuneun kahuruan. Tah kitugeuning kabisa karuhun baheula mah, araheng. Sabalikna di Cantilan aya hajatan. Tokoh anu ti Dayeuh di undang wae. Bewara undangan nepika 3 kali teu acan datang keneh bae. Kusabab urang Cantilan keuheuleun di undang teu datang bae, urang Cantilan teh ngutus deui salah saurang tokoh, kakara manehanana daratang.
Kusabab asa dihina, tokoh masyarakat Cantilan hayang nembongkun elmu elmu anu dipibogana. Waktos tamu masih diperjalanan keneh, pribumi meuncit munding. Waktos undangan daratang munding teh keur disisit, para tamu dipiwarang caralik heula di balandongan. Nembe oge para tamu caralik dadak sakala eta munding teh hirup deui, terus ngobrak ngabrik tamu anu nuju caralik. Terus ngubrak ngabrik tamu nu aya anu nuju caralik. Geus pasti nimbulkeun kaributan jeung papaseaan. Nu ngakibatkeun kampung eta katelah jadi kampung Cipanas.
Saur para karuhun baheula, di dayeuh Cantilan aya sumber cai panas, tapi dugi ka ayeuna dayeuh       cigadung teh ngarana bae Cipanas. Cantilan anu karamat nepi ka ayeuna di nagranan “Rama Ketib”lamun aya budak bade disunat sok dipake ngembang. Jeung ya baru nosk dipake tatapa atawa tempat karumpulna tokoh-tokoh masyarakat. Dina taun 1980 Cipanas digentos namina janten “Sukamulya”.



BABAD GALUNGGUNG

Nurutkeun tina prasasti Geger Hanjuang nu kapanggih di suku gunung Glaunggung, pok jadi kota Tasikmalaya teh tanggal 21 Agustus taun 1111 masehi. Dina abad ka 8 nepi ka abad 12, Tasikmalaya teh aya pamarentahan dina wangun kabataraan, pusat pamarentahanna di Tawang atawa Galunggung. Anu kungsi jadi batara waktos harita teh nyaeta Sang Batara Sempak Waja, Bata Kuneung Putih, Batara Kawindu, Wastu Hayu, Hyang Ratu Galunggung.
Pamarentahan kabataraan robah jadi karajaan Galunggung. Nu jadi rajana nyaeta Batari Hyang Galunggung, Rakean Dermasiksa, Ratu Saunggalah Prabu Ragasuci, Sang Limahing Taman, Ratu Galung Sakti, Ratu Sembah Golek, Ratu Panyongsongan, Sang Lumahing Gunung Raja.
Saterusna dina abad ka 15 nepi ka abad 16, pamarentahan di Tasikmalaya teh mangrupa bagean tina karajaan Pajajaran. Pusat pamarentahana di Sukakerta. Rata Rajana nu kungsi marentah diantawisna nyaeta :
·        Sri Gading Antek, Dalem
·        Sukakerta atawa Dalem
·        Barayuda, Lembujaya atawa
·        Dalem Santawaon, Entol
·        Wiraha, jeung Wirawangsa
Dina mangsa panjajahan Walanda, kurang leuwih taun 1641, ngadeug pamarentahan kabupaten Sukapura. Ibukotana di Leuwiloa. Nu marentahna pangheulana nyaeta bupati ku Ngabehi Wirawangsa. Dina tanggal 1 Oktober 1901 Ibukota Kabupaten Sukapura di Manonjaya pindah ka Tasikmalaya. Sanggeus di Tasikmalaya, ngaran Kabupaten Sukapura diganti jadi Kabupaten Tasikmalaya nepi ka ayeuna.



Minggu, 05 November 2017

MAKALAH SISTEM PEMERINTAHAN PADA MASA ORDE BARU



BAB I
PENDAHULUAN

A.      Latar Belakang Masalah
            Orde Baru berlangsung dari tahun 1966 hingga 1998. Dalam jangka waktu tersebut, ekonomi Indonesia berkembang pesat meskipun hal ini terjadi bersamaan dengan praktik korupsi yang merajalela di negara ini. Selain itu, kesenjangan antara rakyat yang kaya dan miskin juga semakin melebar.
            Dengan menggunakan Orde Baru pimpinan militer di bawah Suharto telah selama puluhan tahun mengebiri kehidupan demokratik, menindas kebebasan bersuara dan berorganisai, mengontrol pers, membungkam suara kritis, memalsu Pancasila, melakukan terror berjangka lama, membunuhi dan menculik para penentangnya, sambil mengeruk kekayaan publik dengan cara-cara haram, serta melakukan korupsi dan pencurian dengan berbagai bentuk dan cara.
Setelah Orde Baru memegang kekuasaan dan mengendalikan pemerintahan, muncul suatu keinginan untuk terus-menerus mempertahankan status quo. Hal ini menimbulkan ekses-ekses negative, yaitu semakin jauh dari tekad awal Orde Baru tersebut. Akhirnya berbagai macam penyelewengan dan penyimpangan dari nilai-nilai Pancasila dan ketentuan-ketentuan yang terdapat pada UUD 1945, banyak dilakukan oleh pemerintah Orde Baru. Penyelewengan dan penyimpangan yang dilakukannya itu direkayasa untuk melindungi kepentingan penguasa, sehingga hal tersebut selalu dianggap sah dan benar, walaupun merugikan rakyat.

B.      Tujuan
1.      Untuk mengetahui proses lahirnya orde baru
2.      Untuk mengetahui bentuk negara pada masa orde baru
3.      Untuk mengetahui sistem pemerintahan pada masa orde baru
4.      Untuk mengetahui kekurangan dan kelebihan masa orde baru
5.      Untuk mengetahui hubungan antar lembaga pada masa orde baru
BAB II
SISTEM PEMERINTAHAN ERA ORDE BARU

A.      Proses Lahirnya Orde Baru
Lahirnya era Orde Baru dilatar belakangi oleh runtuhnya Orde Lama. Tepatnya pada saat runtuhnya kekuasaan Soekarno yang lalu digantikan oleh Soeharto. Orde Baru lahir sebagai rezim yang ingin mengoreksi penyelewengan tehadap Pancasila sebagai dasar negara dan UUD 1945 selama masa Orde Lama. Koreksi ini penting, karena segala bentuk penyelewengan tersebut telah menyebabkan kemunduran di berbagai bidang kehidupan berbangsa dan bermasyarakat. Salah satu penyebab yang melatar belakangi runtuhnya Orde Lama dan lahirnya Orde Baru adalah keadaan keamanan dalam negara yang tidak kondusif pada masa Orde Lama. Terlebih lagi karena adanya peristiwa pemberontakan G 30 S/PKI. Hal ini menyebabkan presiden Soekarno memberikan mandat kepada Soeharto untuk melaksanakan kegiatan pengamanan di Indonesia melalui Surat Perintah Sebelas Maret atau Supersemar. Bagi bangsa Indonesia Supersemar memiliki arti penting berikut:
1)  Menjadi tonggak lahirnya Orde Baru
2)  Dengan Supersemar, Letjen Soeharto mengambil beberapa tindakan untuk menjamin kestabilan jalannya pemerintahan dan revolusi Indonesia
3)  Lahirnya Supersemar menjadi awal penataan kehidupan sesuai dengan Pancasila dan UUD 1945. Kedudukan Supersemar secara hukum semakin kuat setelah dilegalkan melalui TAP MPRS No.XXXIII/1967. Sebagai pengemban dan pemegang Supersemar, Letnan Jenderal Soeharto mengambil beberapa langkah awal seperti berikut:
a.    Pada tanggal 12 Maret 1966 menyatakan PKI sebagai organisasi terlarang dan membubarkan PKI termasuk ormas-ormasnya
b.    Pada tanggal 18 Maret 1966 menahan 15 orang menteri yang diduga
terlibat dalam G 30 S/PKI
c.     Membersihkan MPRS dan DPR serta lembaga-lembaga negara lainnya dari pengaruh PKI dan unsur-unsur komunis. Adapun langkah penting yang diambil pemerintah Orde Baru antara lain:
o  Membubarkan PKI dan menghancurkan PKI dan ormas-ormasnya
o  Konsolidasi pemerintah dan pemurnian Pancasila dan UUD 1945
o  Menghapus dualisme dalam kepemimpinan nasional
o  Mengembalikan kestabilan politik dan merencanakan pembangunan
o  Menyelenggarakan pemilihan umum
o  Menyederhanakan partai politik
o  Melaksanakan sidang umum MPR 1973
o  Melaksanakan pembangunan di segala bidang kehidupan

B.      Bentuk Negara Pada Masa Orde Baru
Pada era orde baru, bentuk negara Indonesia yaitu Negara Kesatuan. Negara kesatuan adalah suatu negara yang bersusunan tunggal, negara yang hanya terdiri atas satu negara saja, tidak terdapat negara di dalam negara. Negara kesatuan adalah bentuk negara yang mandiri terdiri dari satu negara, satu pemerintahan, satu kepada negara, satu undang-undang dasar negara dan satu lembaga legislatif untuk seluruh wilayah negara. Dalam pelaksanaannya negara kesatuan dapat dibedakan atas dua sistem, yaitu:
1.      Negara kesastuan dengan sistem sentralisasi
Negara kesatuan dengan sistem sentralisasi adalah bentuk negara dengan segala sesuatu dalam negara tersebut langsung diatur dan diurus oleh pemerintahan pusat, termasuk segala hal yang menyangkut pemerintahan dan kekuasaan di daerah-daerah. Dalam penyelenggaraan pemerintahan tidak terdapat pelimpahan wewenang dari pusat kepada daerah daerah, daerah tidak punya hak otonom untuk mengatur rumah tangga sendiri, daerah-daerah melaksanakan sesuatu ketentuan yang telah digariskan oleh pemerintahan pusat.
2.      Negara Kesatuan dengan sistem Desentralisasi
Dalam negara kesatuan dengan sistem desentralisasi diadakan pembagian daerah yang setiap daerah memiliki organisasi kenegaraan dan pemerintahan sendiri. Pembagian daerah itu dalam bentuk daerah tingkat I (DT I) dan daerah tingkat II (DTII). Pemerintah daerah tidak mempunyai wewenang tertinggi dalam pemerintahan, wewenang tertinggi tetap dipegang oleh pemerintah pusat. Kekuasaan dan pemerintahan yang dimiliki oleh daerah adalah suatu wewenang yang diberikan oleh pemerintah pusat untuk dapat mengurus rumah tangga sendiri menjadi hak otonom bagi daerah untuk membentuk sistem pemerintahan sendiri.

C.      Sistem Pemerintahan Pada Masa Orde Baru
Pemerintahan yang sering disebut dengan orde baru ini, secara formil berlandaskan pada Pancasila, UUD 1945, dan Tap MPRS. Orde baru berencana merubah kehidupan sosial dan politik dengan landasan ideal Pancasila dan UUD 1945. Jadi secara tidak langsung, Sukarno dan Soeharto sama-sama berpedoman pada UUD 1945. Rancangan Pembangunan Lima Tahun(Pelita) adalah salah satu program besarnya untuk mewujudkan itu. Tahapan yang dijalani orde baru adalah merumuskan dan menjadikan Pancasila sebagai ideologi Negara, sehingga pancasila membudaya di masyarakat.
Ideologi pancasila bersumber pada cara pandang integralistik yang mengutamakan gagasan tentang Negara yang bersifat persatuan. Sehingga pancasila diformalkan menjadi satu-satunya asas bagi organisasi kekuatan politik dan organisasi keagamaan-kemasyarakatan lainnya. Dan kesetiaan kepada ideologi-ideologi selain pancasila disamakan dengan tindakan subversi. Di era ini, kekuatan politik bergeser pada militer, teknokrasi dan birokrasi. Gagasan dan ide membutuhkan langkah praktis untuk menyeimbangkan dan keseimbangan. Dan ini tidak terjadi pada masa demokrasi pancasila. Ia hanya menjadi sebatas konsep besar yang tidak diterapkan dengan utuh. Buktinya masih banyak penyelewengan yang ironisnya berkedok demokrasi di dalam pemerintah.  
Demokrasi baginya hanyalah alat untuk mengkristalisasikan kekuasaannya. Soeharto kembali menghadirkan ‘demokrasi terpimpin kostitusional’ model barudengan melandaskan ideologi pancasila sebagai dasar dan falsafah demokrasi.
D.     Kekurangan Dan Kelebihan Masa Orde Baru
Kelebihan Orde Baru :
1.      Meningkatnya GDP per kapita Indonesia. Pada tahun 1968, GDP per kapita Indonesia hanyalah $70 dan berhasil mencapai lebih dari $1000 pada tahun 1996.
2.      Program keluarga berencana yang tidak dilakukan pada masa orde lama berhasil diimplementasikan pada masa orde baru.
3.      Semakin banyak orang yang bisa membaca sehingga tingkat pengangguran menurun.
4.      Kebutuhan pangan semakin tercukupi.
5.      Keamanan dalam negeri semakin meningkat.
6.      Gerakan Wajib Belajar dan Gerakan Nasional Orang Tua Asuh sukses dilaksanakan.
7.      Indonesia mulai membuka peluang investasi bagi investor asing, sehingga menerima banyak dana dari luar negeri.
8.      Repelita (Rencana Pembangunan Lima Tahun) sukses dilaksanakan.

Kekurangan (Kelemahan) Orde Baru :
1.      Kasus korupsi, kolusi, dan nepotisme marak terjadi di semua kalangan masyarakat.
2.      Pembangunan negara tidak merata, dan muncul perbedaan mencolok antara pembangunan pada pusat dan daerah. Kekayaan daerah banyak digunakan untuk pembangunan pada pusat kota.
3.      Rasa ketidakpuasan bermunculan di sejumlah daerah di Indonesia seperti Aceh dan Papua karena kesenjangan pembangunan yang terjadi.
4.      Tidak ada tanda-tanda pergantian atau penurunan kekuasaan ke presiden berikutnya.
5.      Hak Asasi Manusia masih belum diperhatikan dengan benar, dan kekerasan banyak digunakan sebagai solusi menyelesaikan permasalahan. Sebagai contoh, operasi rahasia Petrus (Penembakan Misterius).
6.      Banyak koran dan majalah yang dihentikan penerbitan dan peredarannya secara paksa, sehingga menyebabkan kebebasan pers sangat terbatas.
7.      Kebebasan berpendapat masih sangat terkekang.
8.      Terdapat kesenjangan sosial bagi si kaya dan si miskin, dimana orang kaya memiliki hak yang lebih baik dari pada orang miskin.

E.      Hubungan Antar Lembaga Pada Masa Orde Baru
Hubungan dan kedudukan antara eksekutif (Presiden) dan legislatif (DPR) dalam sistem UUD 1945 sebenarnya telah diatur. Dimana kedudukan dua lembaga ini (Presiden dan DPR) adalah sama karena kedua lembaga ini adalah merupakan lembaga tinggi negara (Tap MPR No.III/MPR/1978). Namun dalam praktik ketatanegaraan dan proses jalannya pemerintahan pada masa rezim Orde Baru, kekuasaan eksekutif begitu dominan terhadap semua aspek kehidupan berkepemerintahan dalam negara kita, terhadap kekuasaan legislatif maupun terhadap kekuasaan judikatif.
Keadaan ini tidak dapat sepenuhnya disalahkan, karena pengaturan yang terdapat di dalam UUD 1945 memungkinkan terjadinya hal ini. Oleh sebab itu, tidak salah pula apabila terdapat pandangan yang menyatakan bahwa UUD 1945 menganut supremasi eksekutif. Dominasi/supremasi kekuasaan eksekutif mendapat legitimasi konstitusionalnya, karena dalam Penjelasan Umum UUD 1945 pada bagian Sistem Pemerintahan Negara Kunci Pokok IV sendiri dinyatakan bahwa Presiden adalah pemegang kekuasaan pemerintahan tertinggi di bawah Majelis. Dalam sistem UUD 1945 (sebelum diamandemen), Presiden memiliki beberapa bidang kekuasaan. Selain sebagai pemegang kekuasaan pemerintahan (pasal 4 ayat 1), Presiden memiliki kekuasaan membentuk undang-undang (pasal 5 ayat 1). Demikian juga Presiden memiliki kekuasaan diplomatik yang sangat besar, yaitu kekuasaan membuat berbagai macam perjanjian internasional dan mengangkat serta menerima duta dari negara lain (pasal 11 dan pasal 13). Sama halnya dalam bidang hukum (kekuasaan di bidang justisial) yang kemudian diwujudkan dalam pemberian grasi, rehabilitasi, amnesti dan abolisi (pasal 14). Dominasi kekuasaan eksekutif semakin mendapat ruang geraknya ketika penguasa melakukan monopoli penafsiran terhadap pasal 7. Penafsiran ini menimbulkan implikasi yang sangat luas karena menyebabkan Presiden dapat dipilih kembali untuk masa yang tidak terbatas. Begitu besarnya kekuasaan Presiden pada masa orde baru.
Presiden juga memiliki kewenangan untuk menentukan keanggotaan MPR (pasal 1 ayat 4 huruf c UU No.16 Tahun 1969 jo UU No.2 Tahun 1985). Suatu hal yang sangat tidak pantas dan tidak pas dengan logika demokrasi. Sistem kepartaian yang menguntungkan Golkar, eksistensi ABRI yang lebih sebagai alat penguasa daripada alat negara, DPR dan pemerintah yang dikuasai partai mayoritas menyebabkan DPR menjadi tersubordinasi terhadap pemerintah. Hal ini pula yang menyebabkan fungsi pengawasan terhadap pemerintah (Eksekutif) yang seharusnya dilaksanakan oleh DPR/MPR (legislatif) menjadi tidak efektif.

BAB III
KESIMPULAN

Masa Demokrasi orde baru dimulai pada tahun 1966. Pemerintahan orde baru yang dipimpin oleh Presiden Soeharto. Masa demokrasi orde baru merupakan masa dimana pemerintahan mempunyai tekad melaksanakan Pancasila dan UUD RI Tahun 1945 secara murni dan konsekuen. Berdasarkan pengalaman di masa orde lama, pemerintahan orde baru berupaya menciptakan stabilitas politik dan keamanan untuk menjalankan pemerintahannya. Orde baru menganggap bahwa penyimpangan terhadap Pancasila dan UUD RI Tahun 1945 adalah sebab utama kegagalan dari pemerintahan sebelumnya. Orde baru merupakan tatatan perikehidupan masyarakat, bangsa, dan negara Indonesia atas dasar pelaksanaan Pancasila dan UUD RI Tahun 1945 secara murni dan konsekuen. Demokrasi yang dijalankan dinamakan demokrasi Pancasila. Demokrasi Pancasila merupakan demokrasi yang didasarkan atas nilai-nilai dari sila-sila yang terdapat pada Pancasila.
Namun, pada praktiknya, cita-cita luhur bangsa Indonesia untuk menjadi negara yang demokratis tersebut justru runtuh dikarenakan penyalahgunaan kekuasaan pemerintah, terutama oleh presiden. Pada masa orde baru, bangsa Indonesia seakan-akan malah terjatuh menjadi negara yang totaliter.
Masa orde baru yang berjalan selama 32 tahun berakhir setelah berbagai kelompok masyarakat madani yang dipimpin oleh kaum. Mahasiswa berhasil menekan Presiden Soeharto untuk menandatangani surat pengunduran diri pada tanggal 21 Mei 1998.









KATA PENGANTAR

Puji syukur kami panjatkan kehadirat Allah SWT yang telah memberikan rahmat dan karunia-Nya kepada kami, sehingga saya berhasil menyelesaikan makalah ini yang Alhamdulillah selesai tepat pada waktunya yang berjudul “SISTEM PEMERINTAHAN PADA MASA ORDE BARU .
Makalah ini berisikan tentang sejarah bangsa Indonesia, khususnya sejarah Indonesia pada Masa Orde Baru, diharapkan makalah ini dapat menambahkan pengetahuan kita semua, bagaimana kehidupan masyarakat dan system pemerintahan pada masa itu.
Penulis menyadari bahwa makalah ini masih jauh dari sempurna. Oleh karena itu, kritik dan saran dari guru dan teman-teman yang bersifat membangun, selalu kami harapkan demi lebih baiknya makalah ini.
Akhir kata, semoga makalah ini bermanfaat bagi kita semua dan semoga Allah SWT senantiasa meridhoi segala usaha kita.


Parigi, 05 November 2017



Penulis


MAKALAH PENGARUH PENDIDIKAN DAN LATIHAN DASAR TENAGA KERJA TERHADAP PRODUKTIVITAS SDM

  MAKALAH PENGARUH PENDIDIKAN DAN LATIHAN DASAR TENAGA KERJA TERHADAP PRODUKTIVITAS SDM Disusun untuk memenuhi Tugas Mata kuliah Eko...