BAB I
BUBUKA
A.
Kasang
Tukang
Wawancara
teh nyaeta hiji kagiatan komunikasi nu geus ilahar lumangsung di masarakat.
Ngan teu kabeh masarakat sok ngahajakeun saban waktu ngawawancara. Wawancara
mah biasana dilakukeun ku wartawan, reporter, atawa jalma lianna nu nganggap
perlu, umpamana mahasiswa nu keur ngalakukeun panalungtikan, murid-murid sakola
anu meunang pancen ti guruna, atawa ti lembaga sensus penduduk nu ngawawancara
warga.
B.
Watesan Masalah
Watesan masalah ieu dilakukeun
supaya panalungtikan bias luyu jeung tujuan anu diharepkeun. Watesan masalahna
nyaeta : sakabeh anu ngeunaan kana wawancara.
C.
Maksud jeung
Tujuan
Maksud makalah ieu nyaeta
pikeun nganyahokeun wawancara.
Tujuanna tina nyieun makalah
ieu nyaeta :
a.
Bisa ngawawancara tokoh
masarakat
b.
Bisa neangan informasi ti
masarakat
c.
Bisa ngajieun pertanyaan jang
wawancara
D.
Sistematika
Rancangan sistematika makalah ieu disusun sababaraha bab diantarana :
BAB I BUBUKA :
Ngeunaan
Kasang Tukang, Watesan Masalah, Maksud jeung Tujuan, jeung Sistematika.
BAB II BAHASAN :
Ngeunaan
Teori Wawancara, Skenario, Identitas Narasumber, Waktos Pelaksanaan, Daftar
Pertanyaan, jeung Hasil Wawancara
BAB III KASIMPULAN :
Ngeunaan Hasil
Laporan Wawancara
BAB II
BAHASAN
A.
Teori Wawancara
Wawancara
teh nyaeta hiji kagiatan komunikasi nu geus ilahar lumangsung di masarakat.
Ngan teu kabeh masarakat sok ngahajakeun saban waktu ngawawancara. Wawancara
mah biasana dilakukeun ku wartawan, reporter, atawa jalma lianna nu nganggap
perlu, umpamana mahasiswa nu keur ngalakukeun panalungtikan, murid-murid sakola
anu meunang pancen ti guruna, atawa ti lembaga sensus penduduk nu ngawawancara
warga.
Wawancara mah kaasup kagiatan nyarita dua arah, aya nu
nanya jeung aya nu ngajawab. Samemeh ngalakukeun wawancara, urang perlu tatahar
heula sabaraha hal anu dianggap perlu disadiakeun. Kalimah tanya anu disusun ku
urang ulah panjang teuing, mun bisa mah parondok jeung togmol (langsung) kana sasaran.
Diantarana saperti kieu :
Keur kaperluan naon?
Naon wae nu rek ditanyakeunna?
Saha nu rek ditanya?
Kamana kudu nepungananana?
Iraha waktosna?
Kalimah tanya jadi bahan
pikeun urang dina waktu geus tepung jeung narasumber. Narasumber nyaeta jalma
nu baris dipenta katerangananana, oge bisa rupa-rupa gumantung kana kaperluan
pananya, umpamana perlu informasi ngeunaaan kasenian, pendidikan, olah raga,
kitu we satuluyna.
B. Skenario :
Pewawancara
: Adriati Annisa Utami
Regita Andani Pratiwi
C. Identitas Narasumber :
Nama Lengkap : Saobi Maman
Tempat Tanggal Lahir : Cijulang, 10 Februari 1942
Alamat : Dsn. Astamaya, Desa Karangjaladri
Pekerjaan :
Pensiunan ABRI
D. Waktos Pelaksanaan
:
Kaping : Senen, 11 November 2013
Tempat : Bumi Narasumber
Waktos : 17.00 WIB
E. Daftar pertanyaan :
v Numutkeun bapa, naon ari hajat laut teh?
v Naon tujuan diayakeun hajat laut teh?
v Iaraha wae hajat laut diayakeun?
v Saha wae anu sok ngiringan hajat laut teh?
v Di laut mana wae di daerah Kabupaten Pangandaran hajat
laut diayakeun?
v Kunaon kudu diayakeun hajat laut?
v Naon mangpaatna?
v Ti iraha aya hajat laut?
v Kumaha wae acara hajat laut teh?
v Sasajen naon wae nu sok dialungkeun ka laut?
v Kumaha upami hajat laut teu dilaksanakeun?
v Sok nampilkeun kasenian naon wae dina acara hajat
laut?
Dipingpin ku saha hajat lautna teh?
Dipingpin ku saha hajat lautna teh?
v Acara hajat laut teh mangrupakeun kabudayaan atanapi
mung acara turun temurun?
F. Hasil
Wawancara
v Numutkeun bapa, naon ari hajat laut teh?
Hajat
laut teh nyaeta laut disalametkeun sareng ngangge ria-ria.
v Naon tujuan diayakeun hajat laut teh?
Tujuan
diayakeun hajat laut supados Dewi Roro Kidul tiasa nguasai anak buahna nyaeta
siluman-siluman nu aya di laut supados henteu ganggu ka nelayan.
v Iraha wae hajat laut diayakeun?
Diayakeunna
sataun sakali dina bulan Muharam, tanggalna mah tiasa digilir sareng pelabuhan
laut anu sanes.
v Saha wae anu sok ngiringan hajat laut teh?
Sadaya
nelayan, aparat daerah satempat, disumpingan ku rombongan Bupati.
v Di laut mana wae di daerah Kabupaten Pangandaran hajat
laut diayakeun?
Di
daerah Kecamatan Parigi sok diayakeun di laut Bojongsalawe, di Pangandaran nya
di laut Pangandaran, di Batukaras nya di laut Batukaras, dimana aya tempat
pelabuhan nelayan sok diayakeun palelangan. Singkatna mah kieu, Parigi,
Batukaras dugika Sancang Prabu Siliwangi (Cijulang).
v Kunaon kudu diayakeun hajat laut?
Nya
etamah kapercayaan nelayan, yen ku kakawasaan Dewi Roro Kidul supados seueur
hasilna sareng disalametkeun barangna sareng jalmina.
v Naon mangpaatna?
Mangpaatna
nyaeta nyalurkeun budaya nelayan ku ayana percaya pisan ka Dewi Roro Kidul anu
nguasai laut.
v Ti iraha aya hajat laut?
Ti
ngawitan aya nelayan di Indonesia, turun temurun dugi ka kiwari.
v Kumaha wae acara hajat laut teh?
Ngawitan
nelayan meuncit sapi sareng nyiapkeun babaritna/sasajenna. Teras sasajen sareng
hulu sapi dicandak ku parahu anu dirarangkenan (dihias) diiring-iring ku
nelayan sareng aparat, disimpenna teh di lokasi Sumur Bandung (hiji tempat di
tengah laut aya guhana). Sateuacan nyimpen sasajen sareng hulu sapi, numutkeun
paham ahli sunah waljama’ah saenamah ngado’a heula.
v Kumaha upami hajat laut teu dilaksanakeun?
Hajat
laut mah mung kapercayaan nelayan, sieuneun carilaka mun hajat laut teu
diayakeun, lantaran hakekatna ka Allah, aya sare’atna nyaeta ngamumule Dewi
Roro Kidul.
v Sok nampilkeun kasenian naon wae dina acara hajat
laut?
Biasana siangna
sok diayakeun ronggeng atanapi jaipongan, wengina orkes atanapi wayang.
v Dipingpin ku saha hajat lautna teh?
Kapungkur mah
baca do’a dipingpin ku kuncen laut, Bah Kasman namina, ayeunamah teu acan aya
nu tiasaeun.
v Acara hajat laut teh mangrupakeun kabudayaan atanapi
mung acara turun temurun?
Hal etateh mangrupakeun
budaya tikawit jaman Hindu dugika ayeuna, masih keneh teu acan murni Islam (aya
kacampuran keneh).
BAB III
PANUTUP
A. Kacindekan
Hajat laut
teh mangrupakeun kabudayaan ti kawit jaman Hindu dugika ayeuna, masih keneh teu
acan murni Islam (aya kacampuran keneh).
B. Saran
Hajat laut
kudu dilestarikeun supaya kabudayaan ieu henteu punah (ngaleungit).
Tidak ada komentar:
Posting Komentar